Skip main navigation

كيف يستجيب الناس لحالات الطوارئ؟

سيساعدك فهم كيفية رد فعل الآخرين في حالات الطوارئ على الحفاظ على سلامتك عندما تستجيب لموقف ما.
الشخص الغاضب يحتضنه شخص آخر.

من المرجح أن يظهر الناس الإيثار في حالات الطوارئ ، وعلى الرغم من أن هذا يمثل مكسباً كبيرًا ، إلا أنه قد يمثل مشكلة أيضًا لأن الأشخاص قد يعرضون أنفسهم للخطر أثناء محاولتهم مساعدة الآخرين.

في سياق الوباء ، من المهم أن يعتني المستجيبون بسلامتهم وسلامة الآخرين من خلال اتباع الإرشادات المحدثة لتقليل مخاطر الإصابة. كما قد يصاب الناس بالذعر إذا شعروا بأنهم محاصرون وعاجزون ، أو إذا بدا أن الهروب هو السبيل الوحيد للبقاء على قيد الحياة أو إذا لم يكن هناك أحد متاح للمساعدة.

This article is from the free online

كوفيد : الإسعافات الأولية النفسية (عربي)

Created by
FutureLearn - Learning For Life

Our purpose is to transform access to education.

We offer a diverse selection of courses from leading universities and cultural institutions from around the world. These are delivered one step at a time, and are accessible on mobile, tablet and desktop, so you can fit learning around your life.

We believe learning should be an enjoyable, social experience, so our courses offer the opportunity to discuss what you’re learning with others as you go, helping you make fresh discoveries and form new ideas.
You can unlock new opportunities with unlimited access to hundreds of online short courses for a year by subscribing to our Unlimited package. Build your knowledge with top universities and organisations.

Learn more about how FutureLearn is transforming access to education